Centrale balansventilatie – Vrijstaande woning – 2009, Zwolle
Eerst een goed ventilatieplan laten maken door Plushuis op basis van overflow principe.
De lucht wordt ingeblazen in de kamers en afgezogen in keuken, badkamer, wc en zolder bij de wasmachine. Er wordt geventileerd op basis van Co2 met sensoren per kamer. In de badkamer losse bediening met timerfunctie.
Het plan voorzag in 4 gaten door de betonvloer naar de badkamer waar een verlaagd plafond in is gekomen.
In normale stand wordt nu ongeveer 170 m3 per uur geventileerd door de Orcon WTW.
Tips
een WTW is dus mogelijk in een bestaand huis.
zorg voor een goed ventilatieplan!



