Overslaan en naar de inhoud gaan

Vloerverwarming – Vrijstaande woning – 1995, Ter Apel

Er is alleen vloerverwarming in de keuken en de serre (de rest van het huis wordt verwarmd middels radiatoren)..

Ervaringen

De vorige bewoner had niet alleen de aanvoer leiding van de vloerverwarming in een kast nog niet geïsoleerd, maar ook de thermostaatknop van de verdeler verwijderd.
Daarnaast had hij wel een pompschakelaar toegevoegd om energie te besparen, maar de sensor daarvan op de vloer i.p.v. op de aanvoerleiding geplaatst.
Het bleek niet moeilijk om hier eenvoudig een flinke energiebesparing te realiseren.

Tips

Eigenlijk fungeert het hele vloerverwarmingscircuit (in keuken én serre) nu als één grote radiator.
In de serre, waar het eigenlijk altijd kouder is, staat ook nog een ouderwetse radiator, die volgens mij op het eind van dit circuit is aangesloten en nauwelijks warm wordt.
Tips om dit deel van de CV te optimaliseren zijn dan ook van harte welkom!