Na-isolatie plat dak buitenkant (dakisolatie) – Tussenwoning – 1957, Bussum
Ons huis had een halve uitbouw achter, deze hebben wij uitgebreid naar een hele. Het oude deel was matig geïsoleerd met 4 cm dikke pir platen. Ik heb de oude dakbedekking er af gehaald en 6cm extra PIR-plaat er bij gedaan en het nieuwe deel ook 10cm PIR-platen aangebracht. RC: 6
Meer was niet handig omdat ik dan in problemen kwam met het balkon. Ook is om deze reden het oude deel 8cm hoger dan het nieuwe deel.
Ervaringen
Van buiten isolatie is fijner tegen hitte. PIR-platen zijn wel geen geluid isolatie dus overvliegende vliegtuigen hoor je wel in de uitbouw.

