Overslaan en naar de inhoud gaan

Na-isolatie schuin dak binnenkant (dakisolatie) – Tussenwoning – 1957, Bussum

Ik heb 18 cm minerale wol. van binnenuit aangebracht tegen het dak. Dit afgedicht met een dampdichte folie en damp open folie aan de buitenkant onder de dakpannen. Zo is het dak luchtdicht en goed geïsoleerd. Een RC van 5,8 of 6 geloof ik.

Ervaringen

Op zolder verliezen we niet veel warmte meer.

Tips

Ga gaan isolatie van minder dan 10 cm aanbrengen. Als je wilt dat je woning 0 op de meter kan worden doe het dan in een keer goed en ga voor het maximaal haalbare.
Mijn balken zijn 17 cm met het regelwerk er op kon ik 18 cm isolatie kwijt.